Vanaf 1 november 2014 veranderen de openingstijden van het gemeentelijk zorgloket in het gemeentehuis. De andere partijen in het WWZ-loket behouden hun gewone openingstijden. De gemeente gaat geleidelijk over op dienstverlening op afspraak. Vanaf 1 januari 2015 werkt de gemeente Dinkelland alleen nog op afspraak voor alle vragen op het gebied van zorg en ondersteuning.
De gemeente krijgt de verantwoordelijkheid voor steeds meer zorgtaken, zoals de AWBZ en jeugdzorg. De vragen die mensen op het gebied van zorg en ondersteuning stellen aan de gemeente, worden steeds complexer. Door te werken op afspraak, op een door u gewenst tijdstip, kan de gemeente burgers met een zorgvraag beter van dienst zijn.
Vanaf 1 november 2014 kunnen mensen met een vraag over zorg en/of ondersteuning terecht bij het Klant Contact Centrum (KCC) van de gemeente. De medewerkers van het KCC (team zorg en ondersteuning) zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.30 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer (0541) 854100. Ook kunnen mensen hun vraag stellen via zorgloket@dinkelland.nl. Tot 1 januari 2015 kunnen mensen nog zonder afspraak terecht bij het Zorgloket op maandag, woensdag en vrijdag van 08.30 uur tot 12.30 uur. Vanaf 1 januari 2015 werkt de gemeente voor alle vragen op het gebied van zorg en ondersteuning alleen nog op afspraak.
De gemeente plaatst actuele informatie over zorgvragen op www.dinkelland.nl.