Haal meer klanten binnen je winkel met deze tips

Steeds meer mensen gaan weleens naar een fysieke winkel om te shoppen doordat ze klaar zijn met online winkelen. Denk dan met name aan winkels als kledingwinkels. Hierbij is het zaak om zo veel mogelijk klanten binnen te halen. Daarom bespreken we in dit artikel wat dingen die je kunt doen om dit voor elkaar te krijgen.

Reinig je winkel geregeld
De eerste tip die we je mee willen geven is om je winkel regelmatig te reinigen, bijvoorbeeld door een bedrijf als Prova. Reinigen gaat hierbij net een stapje verder dan schoonmaken. Hierdoor weet je zeker dat de winkel spik en span is. Dit zorgt er weer voor dat er geen onaangename geuren in je winkel te bespeuren zijn en dat de sfeer aangenaam is. Hierdoor zijn klanten sneller om en zullen ze vaker ervoor kiezen om de winkel binnen te stappen.

Aanbiedingen aankondigen
Ten tweede is het zaak om aanbiedingen aan te kondigen. Hiermee lok je meer mensen je winkel binnen, waardoor de kans groot is dat men ook andere spullen koopt die niet in de aanbieding zijn en dus een hoger winstpercentage hebben. Je kunt op allerlei manieren aanbiedingen aankondigen. Tegenwoordig is het populair om dit bijvoorbeeld via social media posts te doen.

Reclame maken
Maak verder ook reclame voor je winkel. Dit is de meest overduidelijke methode om aan meer klanten te komen. Het gaat erom dat je je boodschap effectief overbrengt, zonder dat het te opdringerig aanvoelt. Begin met het kennen van je doelgroep en stem je reclame-uitingen daarop af, zodat ze zich persoonlijk aangesproken voelen. Denk aan het gebruik van lokale krant advertenties, flyers of zelfs een samenwerking met populaire lokale influencers die je producten kunnen promoten.

Maak gebruik van je grote ramen
Je grote ramen zijn je geheime wapen om voorbijgangers te lokken en nieuwsgierigheid op te wekken! Zie ze als een canvas waar je je creativiteit de vrije loop kunt laten. Dit is je kans om echte wow-momenten te creëren met je etalages. Wissel regelmatig de thema’s en styling af, zodat het altijd een verrassing is voor mensen die langslopen. Denk aan seizoensgebonden decoraties of speciale thema’s rond feestdagen. Je kunt ook interactieve elementen toevoegen, zoals raamposters met QR-codes die leiden naar speciale aanbiedingen of video’s van nieuwe producten.

Evenementen sponsoren
Tot slot is het slim om evenementen te sponsoren. Denk dan bijvoorbeeld aan een lokale hardloopwedstrijd of een sportvereniging in de buurt. Door evenementen te sponsoren, zul je extra goodwill kweken onder de mensen. Het resultaat hiervan is dat mensen sneller bij je winkel naar binnen gaan omdat ze je mogen. Ook krijg je extra aandacht door bijvoorbeeld als shirtsponsor op kleding van evenementen te verschijnen. Deze extra naamsbekendheid levert ook meer bezoekers aan je winkel op.



< Vorig / Volgende bericht >

Gerelateerde berichten

Scheiden op latere leeftijd? Zo pak je het aan

Scheiden op latere leeftijd? Zo pak je het aan

Scheiden op je oude dag kan behoorlijk ingrijpend zijn. Na jaren samen valt ineens alles weg: de gez...

Lees verder >
Je bestelauto verzekeren in 4 stappen

Je bestelauto verzekeren in 4 stappen

Werk je als ondernemer met een bestelauto? Dan kun je waarschijnlijk niet zonder. Je rijdt ermee naa...

Lees verder >
Welke bedrijfsverzekeringen zijn er?

Welke bedrijfsverzekeringen zijn er?

Bedrijfsverzekeringen kunnen je als ondernemer veel ellende besparen. Deze verzekeringen zijn er om ...

Lees verder >