Hoe werkt software voor klantenbeheer van Lime

De tijd van klantenkaarten manueel invullen en bijhouden in een kaartenbak ligt gelukkig ver achter ons. Zowel grote als kleine bedrijven hebben ontdekt dat ze dit ook elektronisch kunnen doen met online CRM. En dat de softwareprogramma’s zoals Lime CRM hier nog veel extra mogelijkheden geven. CRM staat voor customer relations manager, en doet het totale beheer van je klantenbestand.

Wat is CRM software, en wat zijn de mogelijkheden?

Een CRM systeem staat je bij om alle gegevens van je klanten netjes bij te houden. De programma’s gaan nog wel veel verder. Ze geven je ook een overzicht van al je salesactiviteiten. Merken zoals het Lime CRM system kunnen integreren met je facturatieprogramma en kassasystemen. En daarnaast levert lime software nog plug-ins die een uitbreiding op de basis CRM systemen zijn. Op lime online kun je zien wie het bedrijf is. 

Bij Lime weten ze wat professionaliteit is, maar ondertussen houden ze het ook leuk en dynamisch. Zo stellen ze op de website hun CRM online pakket voor als ‘Lime CRM with a Twist’. Ook de term Lime easy die het bedrijf gebruikt, wijst op de gebruiksvriendelijkheid van het pakket.

Een van de toepassingen die je met de Lime Easy CRM kunt bereiken is dat je relatie met je klanten wordt bijgehouden. Zo worden follow-up gesprekken gemeld. Iets wat zonder CRM wel eens uit het oog verloren wordt tijdens de drukke dagelijkse bezigheden. Met de Lime CRM app word je er zelfs aan herinnert wanneer je onderweg bent. Zo toon je aan de klanten dat ze wel wat betekenen.

En wat is het KPI-pakket van Lime?

Dit is een tweede luik van het CRM gebeuren. KPI staat voor key performance-indicator. In het Nederlands spreekt men over de kritieke prestatie-indicator. Dit is een aanvullend softwarepakket waarin alle onderdelen binnen je bedrijf aan getoetst worden. Alle medewerkers krijgen een doel, en via het KPI dashboard wordt gekeken of die doelen bereikt worden. En zo niet wat hiervoor de oorzaak is. Hierdoor kan er onmiddellijk ingegrepen worden, en kunnen situaties op tijd worden hersteld.

Dit is niet ontworpen als een Big Brother-programma met de bedoeling iedereen in de gaten te houden. Maar om de zwaktes van een bedrijf te ontdekken voor er teveel schade wordt aangericht. Zonder KPI kan er nooit zo snel worden ingegrepen.

CRM en KPI een mooie combinatie voor een gezond bedrijf

Een moderne onderneming zal de voordelen van deze tools zeker kunnen erkennen. De twee pijlers waarop je bedrijf gebouwd wordt, kunnen gemonitord worden. De CRM zal je helpen om alles wat klanten betreft in kaart te brengen. Zo kun je onmiddellijk inspelen op trends en verschuivingen op de markt.

De KPI houdt een vinger aan de pols voor de interne werking van de onderneming. Deze twee krachtpatsers van Lime zijn mooie hulpmiddelen voor een gezond bedrijf. En wat het helemaal mooi maakt, je kunt het CRM systeem van Lime eerst helemaal gratis uitproberen.



< Vorig / Volgende bericht >