Op dinsdagavond 8 maart is er bij Herterij Twente te Geesteren een informatieavond voor de leden van ondernemersnetwerk MANS Twente gehouden. Op het programma stond een lezing van, de in Geesteren woonachtige, John Oude Avenhuis. Hij wist met zijn lezing “Wie is mijn klant” de leden van MANS te boeien en te inspireren. Het werd een interactieve sessie met veel reacties van de aanwezige ZZP’ers en ondernemers in de zaal.
Voordat het verkoopgesprek aan wordt gegaan met de potentiële klant is het van belang je in te lezen in de branche en wat de eventuele behoeften van de klant zijn. Tijdens het verkoopgesprek is het van belang dat er goed geluisterd naar de potentiële klant. Vervolgens is het belangrijk datgene op dezelfde wijze kort en bondig aan te geven in de offerte die daarop opgesteld zal worden. Daarbij gaf John Oude Avenhuis van SAS Trainingen is het van belang je eigen exclusieve verkoopargumenten (EVA’s), maar ook de exclusieve koopargumenten (EKA’s) van je klant te kennen. Wat de meesten MANS-leden niet van te voren wisten is dat het verkoopargument “prijs” op de 7e en laatste plek staat. Het belangrijkste verkoopargument voor de meeste opdrachtgevers blijkt uit onderzoek “aandacht en betrokkenheid” te zijn.
Al met al was het een interessante avond voor de leden van MANS die deze theorie in de praktijk ten uitvoer kunnen gaan brengen.
Medio april volgt er een interessante thema-avond. Hoe, wat en waar wordt bekend gemaakt op de website van MANS (www.manstwente.nl). Nog geen lid en wil je ook dit soort interessante thema-avonden kosteloos en vrijblijvend bijwonen? Schroom niet en meld je aan voor de volgende thema-avond of wordt lid via www.manstwente.nl/register. Ongeveer 70 andere zelfstandigen en ondernemers tot 5 man personeel gingen u al voor. MANS: Motiveren, Activeren, Netwerken en Samenwerken.