Jeroen Enkelaar wordt directeur van de VVV Ootmarsum-Dinkelland. Het bestuur van de VVV heeft hem per 1 april in deze functie benoemd. Jeroen Enkelaar werkt sinds 2014 bij de VVV Ootmarsum-Dinkelland als marketing-manager.
Ook in zijn nieuwe rol blijft hij verantwoordelijk voor de marketing en promotie alsmede de ontwikkeling van het toerisme in Dinkelland. Maar als directeur neemt Enkelaar ook enkele taken over van de eind vorig jaar gestopte VVV-voorzitter Jos Bosch. Het stoppen van deze voorzitter en kartrekker is ook een van de belangrijkste redenen om Jeroen Enkelaar in de directeursfunctie te benoemen. Er komt een nieuwe voorzitter maar van hem of haar wordt niet verwacht dat hij of zij er net zoveel tijd en energie insteekt als de vorige voorzitter deed.
Eén van de taken die Enkelaar van Bosch overneemt is het aansturen van de organisatie. Als marketing-manager bij de VVV is hij verantwoordelijk voor het samen met ondernemers uitvoeren van marketing-campagnes in binnen- en buitenland. Als zodanig bezoekt hij vakantie-gerelateerde beurzen. Enkelaar houdt zich verder bezig met de transformatie van de traditionele VVV naar een professionele marketing-organisatie. Zijn benoeming tot VVV-directeur past hier ook in. Op deze manier blijft veel kennis en kunde bewaard.
Jeroen Enkelaar heeft veel ervaring op het gebied van marketing, communicatie en toerisme. Hij was onder meer jarenlang directeur-bestuurder van het Twents Bureau voor Toerisme. Ook bij de gemeente Enschede heeft hij in de communicatie zijn sporen verdiend.