Machteloos, hulpeloos, moedeloos en uitzichtloos zijn we als mensheid. Niet in staat om zelf na te denken, keuzes te maken om lot en toekomst in eigen handen te nemen. De opvoeding staat in het teken van luisteren en gehoorzamen, het onderwijs is er naar geschreven om van ons eenheidsworsten te maken. De televisie, die iedere dag vele, vele uren dienst doet, is de belangrijkste bron van ontspanning en informatie en wat hier aangeboden wordt nemen we aan voor waar en werkelijkheid. We gedragen ons zoals van ons verwacht wordt. Brave schapen, die de wetten en geboden respecteren en die volgzaamheid classificeert ons als goede burgers. Een leven zonder alcohol en andere verslavende verwennerijen is ondenkbaar, we amuseren ons letterlijk kapot en hollen enthousiast van de ene ‘leukigheid’ naar de andere. In deze machteloze, hulpeloze, moedeloze en vooral uitzichtloze toestand dient het leven zich aan en komt er dat naar ons toe wat zich aandient. Overgeleverd aan de willekeur van dit leven zijn we niet in staat om er zelf, al was het ook maar een (klein) beetje, richting aan te geven!
‘Bewust – zijn’ of ‘Bewust – eloos’; is that the question?
Freedom is the Freedom to Create!
Vrijheid is de vrijheid om te (leren) creëren!
Wij zijn Goden! Rechtstreeks afkomstig uit de Goddelijke Bron en voorzien van al die enorme en grandioze capaciteiten van ons Voorbeeld. Dit leven, dit aardse leven, is bedoeld om te leren ‘her-inneren’ dat we over alle gereedschappen beschikken om richting te geven aan ons bestaan en om te leren scheppen. Niet voor niets heeft ooit een Avatar gezegd dat we in staat zijn om, letterlijk, bergen te verzetten en om grotere wonderen te verrichten dan Hij gedaan heeft.
Vrijheid is van enorme betekenis. Zolang wij ons laten dirigeren door een overheid die er een duistere agenda op na houdt, zullen wij als mens en als samenleving in gevangenschap leven en niet de vrijheid hebben om te leren scheppen.
Kunnen we als samenleving dan zonder leiders? Voorlopig zullen we mensen nodig hebben die de gemeenschap dienen en om te helpen richting te geven aan onze toekomst; uw toekomst en de toekomst van uw kinderen en klein kinderen. De leider van de toekomst is dienend en een voorbeeld voor de omgeving, een leider die een zogenaamde morele autoriteit is. Een persoon die het tot zijn taak ziet dat u zich kunt ontplooien. Dat u vrij bent om u te ont-wikkelen, te onderzoeken, studeren, reizen en te ervaren. Om andere mensen en culturen te ontmoeten en uit te vinden dat we allemaal ‘spiritual beings’ zijn die een menselijke ervaring hebben. Deze dienende leider draagt er zorg voor dat u vrijer wordt; welvarender, zelfstandiger, gelukkiger, gezonder en onafhankelijker. Zonder afbreuk te doen aan uw eigenheid en uw zelfverantwoordelijkheid. Deze leider streeft ernaar dat ‘de leerling de meester overtreft’ en dat hij zichzelf overbodig maakt. Er is sprake van evolutie en vooruitgang, de homo sapiens is verworden tot de Homo Universalis.
We wensen u een stralende toekomst! Freedom is the freedom to create!
Frederick