De ondernemers in het winkelcentrum de Meierij zijn volledig geslaagd in hun opzet om hun klanten en belangstellenden duidelijk te maken wat ze allemaal in huis hebben. Het thema ‘Uit eigen streken’ gaf aan dat de eigen producten gepromoot werden en daarnaast kregen ook bedrijven, die niet aan de Meierij gevestigd waren, de gelegenheid om hun producten onder de aandacht te brengen.
Medeorganisator Gerrit van der Horst toonde zich na afloop bijzonder tevreden. “Ik heb nagenoeg alle collega’s gesproken en men is laaiend enthousiast. Het was echt een gezellig festijn. We hebben veel met belangstellenden gepraat in een genoeglijke sfeer en daarnaast was het gewoon druk. Zelfs de overtrekkende onweersbui zorgde niet voor een leegloop, maar de mensen kwamen juist binnen en ook dat had dus zijn charme. Als het aan mij ligt doen we het volgend jaar opnieuw en ik denk dat mijn collega’s van de Meierij er net zo over denken,” laat de bloemist weten.
Ook de bezoekers toonden zich enthousiast over dit initiatief en genoten van wat ze te zien en te proeven kregen. De en kant van de Meierij was voorzien van Pagode tenten en daar waren de nodige gezellige zitjes gecreëerd. Tevens kon men in de winkels een kijkje nemen om te zien welk assortiment de bedrijven aan de Meijerij hebben. Door het proeven van de producten of deel te nemen aan andere activiteiten namen de belangstellenden de tijd om met elkaar te praten en zo ontstond er een genoeglijke sfeer in het winkelcentrum aan de Meierij. De avond werd afgesloten met een spetterend optreden van de meidengroep ‘Into the Flow’. In de goed gevulde tent lieten deze jonge meiden horen wat ze allemaal in hun mars hebben. Het was een passende afsluiting van een zeer geslaagd festijn.