Dag in, dag uit worden in Infomercials de meest “amazing” producten aangeboden, te zien in die veelal overdreven Amerikaanse teleshopfilmpjes. René Kogelman, met ruim 15 jaar ervaring in het “ Live “ presenteren van teleshopprogramma’s in binnen- en buitenland, dacht dat kan anders en bedacht samen met horlogemerk Invicta een eigen teleshop format. “Hier vindt gewoon eerlijke productverkoop plaats, het product wordt live getoond en gedemonstreerd, zonder trucage, eventuele foutjes laten we ook bewust in de opname zitten, dat schept vertrouwen en authenticiteit ” zegt Kogelman.
Kogelman heeft het wiel niet helemaal opnieuw uitgevonden want hij presenteert al jaren in Duitsland dit soort “live” teleshopprogramma’s, waar deze formule uiterst succesvol is. De 3 grootste Duitse Teleshopzenders (QVC, HSE24 en 1-2-3.TV) hebben een gezamenlijke omzet van € 1,3 miljard. Kogelman werkt o.a. als gast-presentator bij 1-2-3.TV als spokesperson voor horlogemerk Invicta.
Het Amerikaanse Invicta is één van de grootste horlogemerken ter wereld met een omzet van $ 400 miljoen en ze zijn onder andere zeer bekend en succesvol geworden met het verkopen van horloges op tv in America. De Nederlandse importeurs van Europa en Azië, Ronald en Wim van Buul, kenden Kogelman nog van teleshopprogramma’s, die hij hier in Nederland heeft gepresenteerd. Zij hebben Kogelman gevraagd om Invicta succesvol bij 1-2-3.TV in de markt te zetten. De broers van Buul willen nu samen met de kennis en ervaring van Kogelman op het gebied van teleshopping ook de Nederlandse markt veroveren met hun horloges. En na een paar gesprekken met de zender waren Invicta en Kogelman er wel uit. “We gaan beginnen. Horlogeuur was geboren.”
De teleshopuitzendingen worden opgenomen in de compacte greenscreen studio van Kogelman in Ootmarsum.
Maar die compactheid zie je niet terug op beeld. Er wordt gewerkt met virtuele studio’s, die als het ware in het groene doek worden geprojecteerd, waardoor je de look and feel krijgt van een grote Hollywood studio. Horlogeuur is dagelijks te zien bij SBS6 van 11.00 tot 12.00.