Zonder zorgen met Attendes door het zorglandschap

Een bezoek aan arts of specialist kan voor onzekerheid en spanning zorgen. Informatie kan daardoor vergeten worden of essentiële vragen worden niet gesteld. Met de deskundige, persoonlijke begeleiding en voorbereiding van Esther Timmers voorkomt u dat. U gaat zonder zorgen en met empathische begeleiding het zorglandschap door. Haar nieuwe bedrijf Attendes is een innovatieve, unieke zorgaanbieder. Zij zorgt voor een deskundige patiënten begeleiding en ondersteuning bij een bezoek aan arts of specialist.

Persoonlijke begeleiding als warme deken
Mensen missen vaak een groot deel van de hoeveelheid informatie, die door de specialist vanuit het ziekenhuis wordt meegegeven. Medische termen of emoties kunnen vertroebelen. Hierdoor kan de patiënt vergeten vragen te stellen, zelfs wanneer die vooraf bedacht zijn. Persoonlijke begeleiding als specialisme fungeert dan als een warme deken “Ik ondersteun hier niet alleen in, maar door mijn medische achtergrond kan ik (indien nodig) positief kritische vragen stellen aan een arts of specialist. Ik neem graag de mogelijk aanwezige zorg weg in dit traject en fungeer als de warme deken die soms zo hard nodig is in een medisch traject,” belicht Esther haar werkwijze.
Ze is 22 jaar werkzaam geweest als operatie-assistente. Dit werk maakte haar  steeds meer bewust dat ze haar medische kennis en ervaring op een meer persoonlijke manier wenste in te zetten. “Deze wens bracht mij ertoe om patiënten te ondersteunen vóór, tijdens én na een opname in een (buitenlands) ziekenhuis. Begeleiding bij het gesprek met de specialist, dat werd mijn specialiteit. Het komt voor dat patiënten de informatie vanuit een specialist of ziekenhuis niet altijd kunnen bevatten of onthouden, of dat ze daar achteraf toch nog vragen over hebben. Ik ervaar regelmatig hoe fijn mensen het vinden om vooraf een gepland gesprek met de specialist met mij te kunnen bespreken. De voorbereiding, het bespreken van eventuele zorgen en het van tevoren opstellen van vragen zorgen voor rust. Niet alleen bij de patiënt, maar ook bij de naasten,” is de overtuiging van Esther.


Duidelijkheid geeft rust
Door het gesprek ook daadwerkelijk bij te wonen en te begeleiden, en door achteraf nog eens te bespreken en te herhalen wat de specialist gezegd heeft, zorgt  Esther voor duidelijkheid. De patiënt kan hierdoor weloverwogen en met een goed gevoel besluiten nemen over vervolgafspraken en –onderzoeken. “Patiënten, die door mij begeleid worden, ervaren stuk voor stuk een zekere rust. Op de achtergrond regel ik alles en tijdens het gesprek met de specialist ondersteun ik daar waar nodig. De wetenschap dat ik als professional alle informatie nog eens rustig kan navertellen, geeft patiënten de rust en ruimte om actief en onbevangen te luisteren en emoties op hun beloop te laten. Hetgeen besproken met de specialist wordt door mij uitgewerkt en kan middels een verslag op papier of per mail nog eens rustig worden nagelezen door de patiënt of worden gedeeld met de familie.

Waarom deze drive om mensen door het zorglandschap te begeleiden?
“Ik word blij van het ondersteunen van mensen. Helpen, zorg bieden en rust brengen. Een moeilijke periode/situatie makkelijker en draagbaarder maken. Helpen weloverwogen keuzes te maken op cruciale punten en momenten. In het logge ziekenhuisorgaan alles makkelijker, minder zwaar en transparanter maken. Dát is waar ik blij van word.  Maar nog belangrijker, mijn cliënten ook.”
Esther Timmers ervaart inmiddels dagelijks dat er ook in Nederland behoefte is aan professionele begeleiding bij een bezoek aan het ziekenhuis voor een poli-afspraak, behandeling en/of opname. Ook voor een ogenschijnlijk eenvoudig tandartsbezoek kan haar begeleiding een wereld van verschil maken, wanneer naasten door afstand of gebrek aan tijd niet mee kunnen. “Zonder zorgen zorg kunnen ontvangen. Dat is wat ik voor mijn cliënten nastreef.”


Aangeboden diensten Attendes:
-Ontzorgen van uzelf en uw naasten
-Vervoer naar uw medische afspraak
-Begeleiding voor, tijdens en na uw gesprek met de specialist
-Samenvatten van het gesprek digitaal of op papier

Wat Cliënten zeggen:
“Mijn moeder genoot zelfs van de ziekenhuisbezoekjes door de liefdevolle aandacht en zorg die ze van Esther kreeg.”
“Esther weet waar ze over spreekt en communiceert door haar medische achtergrond makkelijk met de specialist. Het gaf mij zoveel rust.”

Wilt u meer weten over Esther of haar dienstverlening? Zij maakt daar graag tijd voor.
U kunt telefonisch contact opnemen of haar website bezoeken.

Esther Timmers mob:06-23421012.
www.attendes.nl

 

 

 

 

< Vorig / Volgende bericht >